Степан Гавриш
в інтернет-просторі:

Недовибори
17.11.2015

Опора, зранку, в понеділок, заявила що з другим туром виборів мерів 29 міст немає жодних проблем: «відсутні системні або масові порушення, які могли би вплинути на результати виборів». Ідилія демократії! Трішки раніше вона називала 14 проблемних мегаполісів (50%), де демократичність виборів ставила під сумнів. Раніше коливались з генеральною лінією партії комуністів… Ми всі із СРСР.

У день виборів Голова ЦВК Охендовський, а за ним головний партнер президента Кононенко, заявили, що в умовах майже повної байдужості виборців до обрання місцевої влади треба знову міняти закон про вибори. Очевидно, з єдиною метою: зробити принцип народовладдя формальним, опустивши планку квоти виборців для легітимності обрання влади десь в 20-25%. Таку кількість завжди легко можна купити або обдурити.

Проведені соцдослідження групою громадських організацій виявили в Україні патологічну «електоральну проституцію» - не менше 30% виборців готові продати у будь-який час і будь-кому свій голос. В середньому за 580 грн.. Тривале вивчення феномену опитувань-відповідей громадян доводить, що із трьох інтерв`юваних тільки один згоджується відповісти. Це зовсім не виключає, що готових продати свій голос може бути вдвічі більше. А якщо ціна голосу доходить до 1 000 грн., що складає практично місячну пенсію абсолютної більшості тих, хто ходить до виборчих урн, то виключати масовий підкуп виборців зовсім не варто. При досягнутому рівні маніпуляцій, брудних технологій, опорі на адмінресурс, політичній мотивованості правоохоронців і суддів, продажності пригодованих владою журналістів, експертів, активістів замовчати, приховати цей факт зовсім не важко. Це і є політична олігархократія в реальному житті. Політична корупція – її генетичний код. Зрощення бізнесу і влади припиняє розвиток демократій. Виключень немає.

34% участі виборців (в Києві – 28%) засвідчує дві проблеми. Перша. Масова, тотальна недовіра до влади в цілому, оскільки місцеві вибори відбувалися під гаслами центральної влади. Кличко залишився мером в Києві при тому, що привів його до дефолту, який зараз держава перекладе, бо вона іншого не вміє, на всіх платників податків країни. Це 550 млн. доларів, які зовнішні кредитори відмовились реструктуризувати Києву. Як і зовнішній борг України, що призвело державу до технічного дефолту. Як і державний борг Росії в 3 млрд. доларів, термін погашення якого спливає 25 грудня, що може припинити співпрацю з МВФ і Світовим банком та ЄБРР.

Перед тим Fitch оголосило Харкову рівень «С» - дефолт неминучий.

Це майже вирок політичній системі.

За що голосують виборці, обираючи місцеву владу? Чи є у них відповідь хоча би на одне питання розвитку місцевих громад і прозорої відповідальності новообраної влади?

Про підкуп виборців КВУ заявляв в Ужгороді. Разом із фальсифікацією на рівні комісій. Також він постійно говорив про підкуп виборців в Івано-Франківську. Масовий підкуп виборців зафіксований в Чернівцях. Опора, видно, про щось забувши, заявила про підкуп виборців в Чернігові та Дніпропетровську. За даними активістів в останньому 10 тис. виборців погодилось продати свій голос по 500 грн. В Ужгороді підкуп виборців суттєво вплинув на результати. В Києві за 2 години до завершення виборів з`явилось лише 25% виборців, зафіксовані випадки підкупу та знищення виборчої документації.

Як і з фронту на Сході. Волонтери і лікарі заявляють про 15 вбитих українських військовослужбовців 7 листопада, а Генштаб спростовує, що цього не було. Масовий підкуп виборців визначає результати виборів, а влада і близькі до неї громадські організації заявляють про їх майже ідеальну демократичність. Реалізація Мінських угод веде до розпаду українську державу і є тяжким прикладом добровільної капітуляції перед терористами та агресором, але українська політична еліта, глибоко закопавши в землю національний інтерес, робить все для того, аби занепад української державності виглядав ще й і її перемогою. Вибори місцевої влади стали своєрідним мережевим бізнесом, де покупка голосів виборців перетворилась в інвестицію для отримання контролю над регіональними ресурсами і їх використанням з метою швидкого збагачення, але нам стверджують, що «цими виборами завершено перезавантаження влади». Не чекайте змін.

Скільки на місцевих виборах було куплено голосів у виборців з 34% тих, хто з`явився, кого привезли і за кого розписалися? 5, 10, 15, 20, 25 %? У нас немає шансів, попри попередження Міністра Авакова щодо «строгої» відповідальності за підкуп виборців, про це дізнатись. Напевно, ніколи. На перемогу господаря (суверена, українських виборців) над слугою (найнятою виборцями, владою). Жодної справи проти організаторів «вбивства демократії грошима» реально не оцінювати і в суді не розглянуто. Чи можна це розглядати як доказ втрати демократичної легітимності самих виборів і обраної влади?

Що чекає Україну в умовах, коли нам байдуже, а політична влада цим ефективно користується? Вона успішно заганяє нас за межу бідності, легко купуючи нашу єдину над нею перевагу – право вибору, дешево оплачуючи це з нашої ж кишені. Якщо ми проявляємо з цим незгоду і вона стає масовою, нам погрожують введенням своєрідного «поліцейського надзвичайного стану» в зв`язку з терактами в Парижі. Поза Конституцією і чинними законами. При повному мовчанні Конституційного Суду, «Національних конституційних комісій», омбудсменів, правозахисників і etc.

Ми поволі перестаємо бути громадянами республіки і перетворюємось в «електоральну масу», якою керують всі ті, кого ми обираємо і називаємо владою. Найгірше, що нам це починає подобатись.